EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ КЕРІВНИКА ГРУПИ В АВТОБУСНИХ ТУРАХ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19
З. Я. Шацька, Ю. А. Ісаченко

Назад

DOI: 10.32702/2306-6806.2020.9.95

УДК: 37.014

З. Я. Шацька, Ю. А. Ісаченко

ОСОБЛИВОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ КЕРІВНИКА ГРУПИ В АВТОБУСНИХ ТУРАХ В УМОВАХ ПАНДЕМІЇ COVID-19

Анотація

У статті досліджено особливості організації роботи керівника туристичної групи в автобусних турах в сучасних умовах. Доведено, що в сучасних умовах автобусні тури є одним з найпопулярніших видів туризму, який посідає третє місце серед інших видів туризму в Україні. Визначено, що в Україні найбільше користуються попитом тури в Європу, які класифікуються на: тури з нічними переїздами; тури без нічних переїздів; спецтури; економ тури; тури вихідного дня (вікенди). Організацією та супроводом автобусного туру здійснює керівник туристичної групи. Супроводжуючий туристичної групи — це штатний співробітник туристичного агентства або туроператора, який супроводжує групу туристів у туристичній подорожі по території країни та за кордоном, надає інформацію і туристичні відомості в місцях транзитного проїзду поза сферою компетенції місцевого гіда. В статті узагальнено вимоги, права та обов'язки керівника туристичної групи. Доведено, що керівником туристичної групи не може бути будь-яка особа, а тільки штатний працівник туристичного агентства, який несе особисту відповідальність за якість здійснення туру. Визначено умові в роботі супроводжуючого туристичної групи, що визначають його успіх, до яких віднесено: творчий підхід до всіх членів туристичної групи; вміння врахувати контингент груп; лідерство. Зазначено, що супроводжуючий туристичної групи може використовувати два типи лідерства: авторитарний і демократичний.

Ключові слова: туристична індустрія; туристичні подорожі; автотранспортні засоби; обслуговування; супроводжуючий туристичної групи; пандемія COVID-19.

Література

1. Аріон О.В. Організація транспортного обслуговування туристів: навч. посібник. Київ: Альтепрес, 2008. 192 с.
2. Бабарицька В.К. Менеджмент туризму. Туроперайтинг. Понятійно-термінологічні основи, сервісне забезпечення тур продукту: навч. посібник. Київ: Альтерпрес, 2008. 288 с.
3. Винниченко І.І. Середовище турбізнесу: навч. посібник. Київ: Академперіодика, 2006. 320 с.
4. Коваль О.Д. Базові управлінські здібності в туристичній групі. Науковий вісник Ужгородського університету. 2011. Спецвип. 33. Ч. 4. URL: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/4701/1 (дата звернення: 15.09.2020).
5. Марценюк Л.В. Основні засади розвитку транспортного туризму в Україні. Наука та прогрес транспорту. Вісник Дніпропетровського національного університету залізничного транспорту. 2013. Вип. 5 (47). С. 24—32. URL: http://eadnurt.diit.edu.ua/bitstream/123456789/2085/1/4.pdf (дата звернення: 15.09.2020).
6. Мельник А.О., Чапліч І.А. Перспективи розвитку вітчизняного туризму в умовах євроатлантичної інтеграції. Вісник Хмельницького національного університету. 2009. № 1. С. 76-80. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/pdf/ekon/2009_1/zmist.files/_18.pdf (дата звернення: 15.09.2020).
7. Accord Tour Найбільш популярні напрямки серед українських любителів пакетніих турів у 2019 р. URL: https://www.uvidpustku.com/populiarni-napriamky-paketnyh-turiv/ (дата звернення: 15.09.2020).
8. Шацька З.Я. Глобальные предприятия туристической индустрии. Международный научный журнал "Paradigm of knowlege". 2018. № 1 (27). URL: http://naukajournal.org/index.php/Paradigm/ (дата звернення: 15.09.2020).

Z. Shatska, U. Isachenko

FEATURES OF THE ORGANIZATION WORK OF THE GROUP LEADER IN BUS TOURS IN THE CONDITIONS PANDEMIC COVID-19

Summary

The article examines the peculiarities of the organization work of the head of the tourist group in bus tours in modern conditions. It is proved that in modern conditions bus tours are one of the most popular types of tourism, which ranks third among other types of tourism in Ukraine. It is determined that tours to Europe are most in demand in Ukraine, which are classified into: tours with night transfers; tours without night transfers; specials; economy tours; weekend tours (weekends). The advantages of using a bus as a tourist vehicle are determined. The head of the tourist group organizes and accompanies the bus tour. An escort of a tourist group is a staff member of a travel agency or tour operator who accompanies a group of tourists on a tourist trip across the country and abroad, provides information and tourist information in places of transit outside the scope of the local guide. The article summarizes the requirements, rights and responsibilities of the head of the tourist group. In the context of the COVID-19 pandemic, the responsibilities of the tour group attendant are extended to the implementation of anti-epidemiological measures and to increase the security of members of the tour group.The tour group attendant is personally responsible for: non-compliance by members of the tourist group with the rules of stay in the country in a pandemic; detection and non-notification of cases of coronavirus among members of the tourist group; refusal of the tourist group from self-isolation in case of detection or suspicion of coronavirus; refusal of a tourist or tourist group to take tests for coronavirus. It has been proved that the head of a tourist group cannot be any person, but only a full-time employee of a travel agency, who is personally responsible for the quality of the tour. The conditions in the work of the accompanying tourist group are determined, which determine its success, which include: creative approach to all members of the tourist group; ability to take into account the contingent of groups; leadership. It is noted that the accompanying tourist group can use two types of leadership: authoritarian and democratic.

Keywords: tourism industry; tourist travel; vehicles; service; accompanying tourist group; pandemic COVID-19.

References

1. Arion, O. V. (2008), Orhanizatsiia transportnoho obsluhovuvannia turystiv: navch. posibnyk [Organization of transport services for tourists: textbook], Al'tepres, Kyiv, Ukraine.
2. Babaryts'ka, V. K. (2008), Menedzhment turyzmu. Turoperajtynh. Poniatijno-terminolohichni osnovy, servisne zabezpechennia tur produktu: navch. posibnyk [Tourism management. Tour operating. Conceptual and terminological bases, service support of a product tour: textbook], Al'tepres, Kyiv, Ukraine.
3. Vynnychenko, I. I. (2006), Seredovysche turbiznesu : navch. posibnyk [Tourism environment: textbook], Akademperiodyka, Kyiv, Ukraine.
4. Koval', O. D. (2011), "Basic management skills in the tourist group", Naukovyj visnyk Uzhhorods'koho universytetu, Vol 33, no. 4, available at: https://dspace.uzhnu.edu.ua/jspui/bitstream/lib/4701/1 (Accessed 15 September 2020).
5. Martseniuk, L. V. (2013), "Basic principles of transport tourism develop-ment in Ukraine", Nauka ta prohres transportu. Visnyk Dnipropetrovs'koho natsion-al'noho universytetu zaliznychnoho transport, vol. 5(47), pp. 24—32, available at: http://eadnurt.diit.edu.ua/bitstream/123456789/2085/1/4.pdf (Accessed 15 September 2020).
6. Mel'nyk, A. O. and Chaplich, I. A. (2009), " Prospects for the development of domestic tourism in the context of Euro-Atlantic integration", Visnyk Khmel'nyts'kho natsional'noho universytetu, vol 1, pp. 76—80, available at: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/pdf/ekon/2009_1/zmist.files/_18.pdf (Accessed 15 September 2020).
7. Accord Tour (2019), "The most popular destinations among Ukrainian fans of package tours in 2019", available at: https://www.uvidpustku.com/populiarni-napriamky-paketnyh-turiv/ (Accessed 15 September 2020).
8. Shatskaya, Z. Ya. (2018), "Global Tourism Industry Enterprises", Mezhdunarodnyj nauchnyj zhurnal "Paradigm of knowlege", vol. 1(27), available at: https://doi.org/10.26886/2520-7474.1(27)2018.2 (Accessed 15 September 2020).

№ 9 2020, стор. 95 - 98

Дата публікації: 2020-10-02

Кількість переглядів: 63

Відомості про авторів

З. Я. Шацька

к. е. н., доцент, доцент кафедри бізнес-економіки та туризму,Київський національний університет технологій та дизайну

Z. Shatska

PhD in Economics, Associate Professor,Associate Professor of the Department of Business Economics and Tourism,Kyiv National University Technologies and Design

ORCID:

0000-0003-1600-1481


Ю. А. Ісаченко

магістрант кафедри бізнес-економіки та туризму,Київський національний університет технологій та дизайну

U. Isachenko

Master student of the Department of Business Economics and Tourism,Kyiv National University Technologies and Design

ORCID:

0000-0003-1656-3433

Як цитувати статтю

Шацька З. Я., Ісаченко Ю. А. Особливості організації роботи керівника групи в автобусних турах в умовах пандемії covid-19. Економіка та держава. 2020. № 9. С. 95–98. DOI: 10.32702/2306-6806.2020.9.95

Shatska, Z. and Isachenko, U. (2020), “Features of the organization work of the group leader in bus tours in the conditions pandemic covid-19”, Ekonomika ta derzhava, vol. 9, pp. 95–98. DOI: 10.32702/2306-6806.2020.9.95

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.