УДК: 338.22.021.4
О. Ю. Могилевская
ВНУТРЕННИЙ МАРКЕТИНГ — ЭФФЕКТИВНАЯ СОСТАВЛЯЮЩАЯ МАРКЕТИНГОВОЙ СИСТЕМЫ УПРАВЛЕНИЯ ПРОМЫШЛЕННЫМ ПРЕДПРИЯТИЕМ В СТРАТЕГИИ ИННОВАЦИОННОГО РАЗВИТИЯ
Анотація
В статье рассматриваются ключевые аспекты концепции внутреннего маркетинга с позиции философии бизнеса. Сформулированы принципы эффективной мотивации персонала как важного фактора конкурентоспособности предприятия. Обоснована необходимость выбора инновационной системы управления персоналом в маркетинговой системе промышленного предприятия.
О. Mohylevska
INTERNAL MARKETING IS EFFECTIVE CONSTITUENT OF THE MARKETING SYSTEM MANAGEMENTS BY AN INDUSTRIAL ENTERPRISE IN STRATEGY OF INNOVATIVE DEVELOPMENT
Summary
The article deals with the key aspects of conception of the internal marketing from position of business philosophy. Principles of effective motivation of personnel are set forth as an important factor of competitiveness of an enterprise. The necessity of choice of innovative system personnel management in the marketing system of an industrial enterprise is grounded.
№ 4 2015, стор. 82 - 86
Кількість переглядів: 709