EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

РОЗВИТОК ІНФРАСТРУКТУРИ АГРАРНОГО РИНКУ ЯК НАПРЯМ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ
О. А. Мартинчик

Назад

УДК: 338.49:339.13.012.42:631.11(477.42)

О. А. Мартинчик

РОЗВИТОК ІНФРАСТРУКТУРИ АГРАРНОГО РИНКУ ЯК НАПРЯМ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКИХ ПІДПРИЄМСТВ

Анотація

У статті здійснено історичний генезис створення та функціонування оптових ринків сільськогосподарської продукції в розвинутих країнах. Вказано на необхідність створення та проблемні аспекти, що стримують формування і функціонування інфраструктури ринку сільськогосподарської продукції в Україні та області. Дано оцінку сучасного стану ринку сільськогосподарської продукції та продовольства в Україні. Визначено стратегічні цілі та запропоновано організаційну модель створення оптового ринку сільськогосподарської продукції в Житомирській області, перевагами якої є вищі (на 10—30 %) реалізаційні ціни, нижчі витрати на реалізацію порівняно з іншими каналами продажу, отримання оперативної інформації про кон'юнктуру ринку, контроль процесу торгівлі, можливість передпродажного зберігання у пристосованих для цього умовах. Враховуючи досвід функціонування оптових ринків в Україні, запропоновано оптимальну структуру управління та підпорядкування персоналу ринку.

O. Martynchyk

DEVELOPMENT OF AGRARIAN MARKET INFRASTRUCTURE AS THE WAY OF INCREASING COMPETITIVENESS OF AGRICULTURAL ENTERPRISES

Summary

The article dwells upon historical genesis of creation and functioning of the wholesale market of the agricultural products in the economically developed countries. The article points out the necessity of creation of such markets, problem aspects that restrain creation and functioning of the infrastructure of agricultural products market in Ukraine and the region. The current state of the agricultural products market and food supplies is evaluated. Strategic targets are defined and organization model is suggested for the creation of the wholesale market of the agricultural products in Zhitomir region. The advantages of such products include higher selling prices (10—30%), lower costs for sales in comparison with other channels of distribution, receipt of operational information about the business environment, sales process control, possibility of pre-sales storage in special conditions. Optimal structure of management and subordination of the market personnel is suggested considering the experience of functioning of the wholesale markets in Ukraine.

№ 11 2014, стор. 117 - 120

Кількість переглядів: 1050

Відомості про авторів

О. А. Мартинчик

здобувач, асистент кафедри економіки підприємства, Житомирський національний агроекологічний університет, м. Житомир

O. Martynchyk

Applicant for a degree, assistant of Chair of Economics of Zhytomyr National Agroecological University, Zhytomyr

Як цитувати статтю

Мартинчик О. А. Розвиток інфраструктури аграрного ринку як напрям підвищення конкурентоспроможності сільськогосподарських підприємств. Економіка та держава. 2014. № 11. С. 117–120.

Martynchyk, O. (2014), “Development of agrarian market infrastructure as the way of increasing competitiveness of agricultural enterprises”, Ekonomika ta derzhava, vol. 11, pp. 117–120.

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.