EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

РОЗВИТОК СИСТЕМИ ЛОГІСТИЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ НА ЗАСАДАХ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНОСТІ
М. О. Гоменюк

Назад

DOI: 10.32702/2306-6806.2020.4.182

УДК: 656.07

М. О. Гоменюк

РОЗВИТОК СИСТЕМИ ЛОГІСТИЧНОГО ОБСЛУГОВУВАННЯ НА ЗАСАДАХ КЛІЄНТООРІЄНТОВАНОСТІ

Анотація

У зв'язку з інноваційним розвитком економіки та поширенням інтеграційних процесів особливого розвитку набула логістична галузь. Високий рівень конкуренції і взаємини з зовнішнім середовищем змушують логістичні підприємства до пошуку нових інструментів розвитку та використання інноваційних підходів з метою пошуку нових клієнтів та утримання вже існуючої клієнтської бази. Сьогодні значної уваги у розвитку логістичних підприємств потребують питання клієнтоорієнтованості. На основі використання інноваційних підходів до економічної діяльності, зокрема в системі логістичного обслуговування на принципах клієнтоорієнтованості, підприємства матимуть змогу забезпечити собі додаткові конкуренті переваги та утримувати конкурентні позиції на ринку
У статті досліджено ключові аспекти формування елементів механізму розвитку логістичних підприємств, що грунтуються на інноваційних формах взаємин із клієнтом. Проведено аналіз основних напрямів розвитку логістичного обслуговування з позиції клієнтоорієнтованого підходу. Зазначено переваги клієнтоорієнтованого підходу в системі логістичного обслуговування. Визначено параметральні показники системи логістичного обслуговування на засадах клієнтоорієнтованості. Указано, що контроль цих показників забезпечить підвищення рівня економічної діяльності під час використання клієнтоорієнтованого підходу в системі менеджменту логістичного підприємства. Розглянуто показники результативності логістичної діяльності підприємства за рівнями управління і контролюй зазначено, що вони повинні формуватися на принципах багаторівневості. Виокремлено та проаналізовано основні концепції логістичного обслуговування на засадах клієнтоорієнтованості.
Резюмовано, що використання інноваційного механізму розвитку системи логістичного обслуговування на засадах клієнтоорієнтованості надасть підприємствам можливість досягнути високих результатів функціонування і забезпечити виконання вимог клієнтів.

Ключові слова: логістика; логістичне обслуговування; клієнтоорієнтованість; інновації; менеджмент.

Література

1. Schmitt B.H. Customer Experience Management: Revolutionary Approach to Connecting with Your Customers. John Wiley & Sons, 2003. 256 р.
2. Полякова О.М., Шраменко О.В. Сучасні тенденції розвитку транспортно-логістичної інфраструктури в Україні і світі. Вісник економіки транспорту і промисловості. 2017. № 58. С. 126—134.
3. Bowersox D.J., Closs D.J. Logistical Management: The Integrated Supply Chain Process, 1996. Publisher: McGraw-Hill Education — Europe. 744 р.
4. Токмакова І.В. Перспективи розвитку транспорно-логістичного бізнесу в Україні. Вісник економіки транспорту та промисловості. Харків: УкрДАЗТ. 2011. № 34. С. 228—230.
5. Johnson J., Wood D., Wardlow D., Murphy P. Contemporary Logistics. 8th Ed., 2003. Publisher: Pearson. 544 р.
6. Лук'янова О.М., Кривцун Д.Ю. Світовий досвід та перспективи розвитку транспортно-логістичної системи України. Економіка і суспільство, Мукачівський державний університет. 2018. Вип.18, С. 166—172.
7. Брагінський В.В. Розвиток транспортно-логістичної системи як форма реалізації транзитного потенціалу України [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://academy.gov.ua/ej/ej14/txts/Braginskiy.pdf
8. Сток Дж.Р., Ламберт Д.М. Стратегическое управление логистикой. Москва: ИНФРА-М, 2005. 797 с.

M. Gomeniuk

DEVELOPMENT OF THE LOGISTICAL SERVICE SYSTEM ON THE BASIS OF CLIENT ORIENTATION

Summary

Due to innovative economic development and expansion of integration processes, special development has been made in the field of logistics. The high competition rate and interaction with the external environment forces logistics companies to find new tools for development and use of innovative approaches in order to find new clients and retain an already existing customer base.
Logistics, as one of the effective tools for planning the organization and management of material flow processes, aims to maximize profits for all participants in the logistics process by optimizing their logistics expenses in a certain case and time. Herewith, the coordination of technological, technical and organizational-economic interaction between all functional units is ensured by an appropriate logistics system.
The transition from the seller's market to the buyer's market has fostered a practical interest in logistics management tools. This trend implies a purposeful movement to improve modern business processes and their "flexibility" in accordance with the requirements of today's market, factors of the same type of processes are characterized by the variability of consumer preferences. Successful are those business processes that most flexibly and reliably ensure the fulfillment of customer requirements. Exactly this factor is the basis for the competitiveness of logistics companies. These aspects determine the relevance of the article, outline the purpose and objectives of the study.
The basics aspects of forming elements of the mechanism of development of logistics enterprises based on innovative forms of customer relations are investigated in the article. The analysis of the main directions of development of logistics services from the point of view of the client-oriented approach is carried out. The advantages of the client-oriented approach in the logistics service system are outlined.
Parametric indicators of logistic service system based on client orientation are determined. It is stated that the control of these indicators will provide an increase in the level of economic activity when using a client-oriented approach in the management system of a logistics enterprise. The indicators of efficiency of logistics activity of the enterprise at the levels of management and control are considered and it is stated that they should be formed on the principles of multilevel. The basic concepts of logistics service on the basis of customer orientation are separated and analyzed.
It is summarized that the use of innovative mechanism of development of the system of logistical service on the basis of client orientation will give the enterprises an opportunity to achieve high results of functioning and to ensure fulfillment of clients' requirements.

Keywords: logistics; logistics service; client orientation; innovation; management.

References

8. Schmitt, B.H. (2003), Customer Experience Management. A Revolutionary Approach to Connecting with Your Customer, John Wiley & Sons, New York, US.
2. Lukianova, O.M. Kryvtsun, D.Yu. (2018), "World experience and prospects of development of transport and logistics system of Ukraine", Ekonomika i suspilstvo, Mukachivskyi derzhavnyi universytet, vol. 18, рр. 166—172.
1. Braginskiy, V.V. (2014), "Development of transport and logistics system as a form of realization of Ukraine's transit potential", [Online], available at: http://academy.gov.ua/ej/ej14/txts/Braginskiy.pdf (Accessed 04 April 2020).
3. Bowersox, D.J. and Closs, D.J. (1996), Logistical Management: The Integrated Supply Chain Process. McGraw-Hill Education — Europe. New York, US.
4. Poljakova, O.M. and Shramenko, O.V. (2017), "Modern trends in the development of transport and logistics infrastructure in Ukraine and in the world", Visnyk ekonomiky transportu i promyslovosti, vol. 58, pp.126—134.
5. Tokmakova, I.V. (2011), "Prospects for the development of transport and logistics business in Ukraine", Visnyk ekonomiky transportu ta promyslovosti, vol. 34, pp. 228—230.
6. Johnson, J. Wood, D. Wardlow, D. and Murphy, P. (2004), Contemporary Logistics, 8th Edition. Pearson. New York, US.
7. Stoke, J.R. and Lambert D.M. (2005), Strategic management of logistics. INFRA-M, Moscow, RUS.

№ 4 2020, стор. 182 - 186

Дата публікації: 2020-05-05

Кількість переглядів: 1134

Відомості про авторів

М. О. Гоменюк

к. е. н., доцент, доцент кафедри менеджменту, Уманський національний університет садівництва

M. Gomeniuk

PhD in Economics, Associate Professor, Associate Professor of the department of management, Uman National University of Horticulture

ORCID:

0000-0002-7285-7746

Як цитувати статтю

Гоменюк М. О. Розвиток системи логістичного обслуговування на засадах клієнтоорієнтованості. Економіка та держава. 2020. № 4. С. 182–186. DOI: 10.32702/2306-6806.2020.4.182

Gomeniuk, M. (2020), “Development of the logistical service system on the basis of client orientation”, Ekonomika ta derzhava, vol. 4, pp. 182–186. DOI: 10.32702/2306-6806.2020.4.182

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.