EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

ЕТАПИ ПРОВЕДЕННЯ МАРКЕТИНГОВОГО ПЛАНУВАННЯ В РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ
М. Ю. Разінькова

Назад

DOI: 10.32702/2306-6806.2020.2.62

УДК: 338.984

М. Ю. Разінькова

ЕТАПИ ПРОВЕДЕННЯ МАРКЕТИНГОВОГО ПЛАНУВАННЯ В РЕСТОРАННОМУ БІЗНЕСІ

Анотація

Статтю присвячено систематизації теоретичних концепцій щодо маркетингового планування та аналізу етапів проведення маркетингового планування в ресторанному бізнесі. Представлено аналіз існуючих теоретичних концепцій та поглядів вітчизняних вчених щодо трактування сутності маркетингового планування. Подано оцінку розроблених раніше підходів до структуризації етапів маркетингового планування. Зроблено висновок про необхідність удосконалення та доопрацювання теоретичного базису, як результат автор запропонував власне бачення планування на підприємствах ресторанного бізнесу, а також охарактеризував його етапи: оцінка існуючих позицій підприємства на ринку; визначення та деталізація стратегії маркетингу; розробка маркетингових заходів у межах розробленої стратегії; контроль; фінансове та організаційне забезпечення виконання заходів; оцінка ефективності маркетингового планування. У заключній частині статті наголошено на необхідності більш грунтовного дослідження маркетингового планування з огляду на специфіку діяльності підприємства, а також у розрізі методів маркетингового дослідження.

Ключові слова: підприємство; ресторанний бізнес; маркетинг; маркетингове планування; етапи планування; маркетингова стратегія.

Література

1. Буднікевич І.М. Маркетингове планування на підприємстві в мовах економічної кризи / І.М. Буднікевич // Формування ринкових відносин в Україні. — 2015. — № 9 (172). — С. 88—90.
2. Гаврилюк С.П. Специфіка маркетингу в ресторанному бізнесі [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Znpkhist_2017_14_47
3. Жегус О.В. Особливості комплексу маркетингу підприємств ресторанного господарства / О.В. Жегус, М.В. Михайлова [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/ 123456789/4357/1/Zegus.pdf
4. Крамаренко К.М. Особливості маркетингу підприємств ресторанного господарства / К.М. Крамаренко, Б.В. Сіроус // Проблеми системного підходу в економіці. — 2018. — № 5 (67). — С. 72—76.
5. Красовська О.Ю. Маркетингові дослідження як інструмент розробки концепції нового підприємства ресторанного бізнесу / О.Ю. Красовська, Н.А. Карпова, І.Г. Троян // Ефективна економіка. — 2014. — № 5 [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3085
6. Ляшко І.І. Маркетингове планування як фактор підвищення ефективності комерційної діяльності підприємства / І.І. Ляшко // Приазовський економічний вісник. — 2017. — Вип. 5. — С. 156—159.
7. Могилова А.Ю. Особливості маркетингу у готельно-ресторанному бізнесі / А.Ю. Могилова, В.О. Будашко // Науковий вісник Херсонського державного університету. Серія Економічні науки. — 2016. — Вип. 17, Ч. 2. — С. 72—75.
8. Муштай В.А. Підходи до оцінки планування маркетингової діяльності підприємства / В.А. Муштай // Економіка і суспільство. — 2017. — Вип. 9. — С. 541—546.
9. Рега М.Г. Управління маркетинговою діяльністю підприємства готельно-ресторанного бізнесу / М.Г. Рега // Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія Економіка. — 2014. — Вип. 1. — С. 111—114.
10. Романова Л.В. Маркетингове управління як складова управління розвитком підприємства / Л.В. Романова, А.Ф. Красовська, О.С. Кондратенко [Електронний ресурс]. — Режим доступу: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Npmaup_2013_1_21
11. Савощенко А.С. Маркетингове планування — засіб досягнення підприємствами переробної галузі взначених цілей / А.С. Савощенко, О.М. Танасійчук [Електронний ресурс]. — Режим доступу: https://core.ac.uk/download/pdf/43283270.pdf
12. Семенюк С. Маркетингове планування діяльності підприємств / С. Семенюк // Галицький економічний вісник. — 2010. — № 1 (26). — С. 84—92.

M. Razinkova

STAGES OF MARKETING PLANNING IN RESTAURANT BUSINESS

Summary

The article is devoted to systematization of theoretical concepts for marketing planning and analysis of stages of marketing planning in the restaurant business. The analysis of existing theoretical concepts and views of Russian scientists regarding the interpretation of the essence of marketing planning is presented. According to the author, marketing planning is one of the elements of the marketing management system at the enterprise, which includes several interrelated stages, methods and procedures, the purpose of which is to form goals, strategies and, as a result, marketing activities to achieve the highest results of economic activity. The author also identified the defining principles of marketing planning, in particular, completeness and complexity, specificity, dynamism and flexibility, continuity, cost-effectiveness, realism, and optimality. The use of marketing planning in the restaurant business has several significant advantages, in particular: a clearer vision of the company's goals and development strategy, which will have a positive impact on competitiveness; ensuring a more efficient allocation of resources to achieve the set goals and objectives; ensuring better organization and consistency of the company's departments; increasing the ability to determine the effectiveness of the results achieved. An assessment of previously developed approaches to structuring the stages of marketing planning was submitted. The conclusion about the need to improve and refine the theoretical framework, as a result, the author has offered own vision of planning at the enterprises of restaurant business, and described its stages: assessment of the enterprise position on the market; the definition and detail of a marketing strategy; development of marketing activities within the developed strategy; control; financial and organizational support for implementation; evaluation of effectiveness of marketing planning. The final part of the article notes the need for a deeper study of marketing planning, taking into account the specifics of the company's activities, as well as in the context of marketing research methods.

Keywords: enterprise; restaurant business; marketing; marketing planning; planning stages; marketing strategy.

References

1. Budnikevych, I. M. (2015), "Marketing planning at the enterprise in the conditions of economic crisis", Formuvannia rynkovykh vidnosyn v Ukraini, vol. 9, pp. 88—90.
2. Havryliuk, S. P. (2017), "Specifics of marketing in the restaurant business", [Online], available at: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Znpkhist_2017_14_47 (Accessed 10 Jan 2020).
3. Zhehus, O. V. and Mykhailova, M. V. (2015), "Features of the marketing complex of restaurant enterprises" [Online], available at: http://dspace.pnpu.edu.ua/bitstream/123456789/4357/1/Zegus.pdf (Accessed 15 Dec 2019).
4. Kramarenko, K. M. and Sirous, B. V. (2018), "Features of marketing of enterprises of restaurant economy", Problemy systemnoho pidkhodu v ekonomitsi, vol. 5 (67), pp. 72—76.
5. Krasovska, O. Yu. Karpova, N. A. and Troian, I. H. (2014), "Marketing research as a tool for developing the concept of a new restaurant business enterprise", Efektyvna ekonomika, [Online], Vol. 5, available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=3085 (Accessed 18 Dec 2019).
6. Liashko, I. I. (2017), "Marketing planning as a factor of increasing the efficiency of the company's commercial activity", Pryazovskyi ekonomichnyi visnyk, vol. 5, pp. 156—159.
7. Mohylova, A.Iu. and Budashko, V. O. (2016), "Features of marketing in the hotel and restaurant business", Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Seriia Ekonomichni nauky, vol. 17, pp. 72—75.
8. Mushtai, V. A. (2017), "Approaches to evaluating the planning of marketing activities of an enterprise", Ekonomika i suspilstvo, vol. 9, pp. 541—546.
9. Reha, M. H. (2014) "Management of marketing activities of the hotel and restaurant business", Naukovyi visnyk Mukachivskoho derzhavnoho universytetu, vol. 1, pp. 111—114.
10. Romanova, L. V. Krasovska, A. F. and Kondratenko, O. S. (2013), "Marketing management as a component of enterprise development management", [Online], available at: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=Npmaup_2013_1_21 (Accessed 05 Jan 2020).
11. Savoshchenko, A. S. and Tanasiichuk, O. M. (2007), "Marketing planning is a means for enterprises in the processing industry to achieve their assigned goals", [Online], available at: https://core.ac.uk/download/pdf/43283270.pdf (Accessed 05 Jan 2020).
12. Semeniuk, S. (2010), "Planning of marketing activities of enterprises", Halytskyi ekonomichnyi visnyk, vol. 1 (26), pp. 84—92.

№ 2 2020, стор. 62 - 66

Дата публікації: 2020-02-28

Кількість переглядів: 72

Відомості про авторів

М. Ю. Разінькова

к. е. н., доцент, факультет економіки, бізнесу та міжнародних відносин, кафедра міжнародних економічних відносин, регіональних студій та туризму, Університет митної справи і фінансів

M. Razinkova

PhD in Economics, Docent, Faculty of Economics, Business and International Relations, Department of International Economic Studies, Regional Studios and Tourism, University of Customs and Finance

ORCID:

0000-0002-1590-7428

Як цитувати статтю

Разінькова М. Ю. Етапи проведення маркетингового планування в ресторанному бізнесі. Економіка та держава. 2020. № 2. С. 62–66. DOI: 10.32702/2306-6806.2020.2.62

Razinkova, M. (2020), “Stages of marketing planning in restaurant business”, Ekonomika ta derzhava, vol. 2, pp. 62–66. DOI: 10.32702/2306-6806.2020.2.62

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.