EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

ФОРМУВАННЯ КОМПЛЕКСНОЇ СИСТЕМИ МАРКЕТИНГУ У БАНКУ
Н. П. Дуброва, Л. С. Крючко

Назад

DOI: 10.32702/2306-6806.2019.5.64

УДК: 336.71:658.8

Н. П. Дуброва, Л. С. Крючко

ФОРМУВАННЯ КОМПЛЕКСНОЇ СИСТЕМИ МАРКЕТИНГУ У БАНКУ

Анотація

У статті розглянуті особливості комплексної системи маркетингу банку. Зазначено, що метою останньої є забезпечення зростання обсягів продаж банківських продуктів шляхом створення нових та автоматизації банківських операцій і технологій, що сприятиме задоволенню потреб клієнтів, формування довіри до банку і, як наслідок, забезпеченню фінансової стійкості та конкурентоспроможності. Розглянуті складові комплексної системи маркетингу банку: маркетингова інформаційна підсистема, підсистема комплексу маркетингу та підсистема управління маркетингом. Поєднання цих складових формує нову якість, завдяки якій реалізується задача формування позитивного образу банківської установи, спрямованого на задоволення потреб споживача, забезпечення зростання прибутковості та зміцнення конкурентоспроможності банку.

Ключові слова: банки; комплексна система маркетингу; складові комплексної системи маркетингу в банку; банківські послуги; маркетингові комунікації.

Література

1. Karsten H. Mentzel and Jurgen Hesse. The Marketing-Information System as a Decision-Making Basis for Marketing Management. Management International Review. Vol. 12, No. 4/5 (1972), pp. 69—72.
2. Margarita Isoraite. Marketing mix theoretical aspects. International Journal of Research — Granthaalayah, Vol. 4, No. 6 (2016): 25—37.
3. Tкачук В.О. Банківський маркетинг: сутність, особливості, еволюція. Економіка і суспільство. 2017. Випуск № 13. С. 1244—1250.
4. Гайванович Н.В. Комплекс маркетингу у сфері послуг: процес та забезпечення. Вісник Національного університету "Львівська політехніка". 2009. № 649: Логістика. С. 145—153.
5. Гайдукович Д.С. Теоретичні засади формування комплексу банківського маркетингу. Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер.: Економічні науки. 2014. Вип. 6 (4). С. 191—195.
6. Гайдукович Д.С. Характеристика інструментів маркетингового аналізу в сфері банківських послуг. Вісник соціально-економічних досліджень. 2011. Випуск 3 (43). С. 50—55.
7. Завадська Д.В. Маркетинг у банку: теорія та методологія / Д.В. Завадська, Л.В. Жердецька, Л.В. Кузнєцова. — Одеса: Видавництво "Атлант", 2010. — 717 с.
8. Котлер Ф. Основы маркетинга / Ф. Котлер, Г. Армстронг, Дж. Сондерс, В. Вонг; пер. с англ. 2-е европ. изд.— М.; СПб.; К: Издательский дом "Вильямс", 1999. 1152 с.
9. Майорова Ю.С. Банковский комплекс маркетинга. Журнал "ЭТАП: экономическая теория, анализ, практика". Выпуск № 1. 2012. С. 32—42.
10. Маркетинг у банку: навчальний посібник / за заг. ред. проф. Т. А. Васильєвої; Т. А. Васильєва, С. М. Козьменко, І. О. Школьник та ін.; Державний вищий навчальний заклад "Українська академія банківської справи Національного банку України". Суми: ДВНЗ "УАБС НБУ", 2014. 353 с.
11. Сахацький М.П. Наукові основи формування системи маркетингу в сільськогосподарських підприємствах / М.П. Сахацький, Г.М. Запша, О. А. Белевят // Економіка харчової промисловості. — 2009. — № 1. — С. 31—34.
12. Торяник Ж.І. Нові тенденції банківського маркетингу: вітчизняний і зарубіжний досвід / Ж.І. Торяник, К.В. Антимоник // Вісник Університету банківської справи Національного банку України. 2013. № 1 (16). С. 219—224.

N. Dubrova, L. Kriuchko

FORMATION OF AN INTEGRATED MARKETING SYSTEM IN A BANK

Summary

In the article, the features of marketing activity in banking institutions are considered. The purpose of marketing in banking is to create the necessary conditions for the efficient functioning of the banking institution in the modern market environment, to develop a system of measures to increase its competitiveness and profitability of activities, intensify the bank's activities in obtaining positive trust about the bank and its activities. The peculiarity of the banking activity development in the conditions of globalization objectively increases the attention to the marketing component of the banking business, which, in turn, increases the need to analyse the effectiveness of the use of all components of the marketing mix.
The integrated marketing system of the bank is considered as a combination of interconnected components (economic, social, organizational, technical and technological), which are internally organized in relation to the external environment, the integral unity of which ensures, on the one hand, the satisfaction of the needs of consumers, and, on the other hand, the achievement goals by the banking institution.
The goal of the bank's integrated marketing system is to ensure the growth of sales of banking products through the creation of new banking services, automation of banking operations and technologies, which will meet customer needs, build trust in the bank and, consequently, provide financial stability and competitiveness.

Keywords: anks; integrated marketing system; elements of an integrated marketing system in the bank; banking services; marketing communications.

References

1. Mentzel, K. H. and Hesse, J. (1972), "The Marketing-Information System as a Decision-Making Basis for Marketing Management", Management International Review, Vol. 12, No. 4/5, pp. 69—72.
2. Isoraite, M. (2016), "Marketing mix theoretical aspects", International Journal of Research — Granthaalayah, Vol. 4, No. 6, pp. 25—37.
3. Tkachuk, V.O. (2017), "Bank marketing: the essence, features, evolution", Ekonomika i suspil'stvo, vol. 13, pp. 1244—1250.
4. Hajvanovych, N.V. (2009), "Complex of marketing in the sphere of services: process and provision", Visnyk Natsional'noho universytetu "L'vivs'ka politekhnika", vol. 649, pp. 145—153.
5. Hajdukovych, D.S. (2014), "Theoretical principles of forming a complex of banking marketing", Naukovyj visnyk Khersons'koho derzhavnoho universytetu. Ser.: Ekonomichni nauky, vol. 6 (4), pp. 191—195.
6. Hajdukovych, D.S. (2011), "Characteristics of marketing analysis tools in the area of banking services", Visnyk sotsial'no-ekonomichnykh doslidzhen', vol. 3 (43), pp. 50—55.
7. Zavads'ka, D.V. (2010), Marketynh u banku: teoriia ta metodolohiia [Bank Marketing: Theory and Methodology], Vydavnytstvo "Atlant", Odessa, Ukraine.
8. Kotler, F. (1999), Osnovy marketinga [Basics of marketing], Vil'jams, St.Petersburg, Russia.
9. Majorova, Ju.S. (2012), "Banking marketing complex", Zhurnal "JeTAP: jekonomicheskaja teorija, analiz, praktika", vol. 1, pp. 32—42.
10. Vasyl'ieva, T.A. Koz'menko, S.M. Shkol'nyk, I.O. (2014), Marketynh u banku [Marketing at the bank], DVNZ "UABS NBU", Sumy, Ukraine.
11. Sakhats'kyj, M.P. (2009), "Scientific fundamentals of marketing system formation in agricultural enterprises", Ekonomika kharchovoi promyslovosti, vol. 1, pp. 31—34.
12. Torianyk, Zh.I. (2013), "New trends in banking marketing: domestic and foreign experience", Visnyk Universytetu bankivs'koi spravy Natsional'noho banku Ukrainy, vol. 1 (16), pp. 219—224.

№ 5 2019, стор. 64 - 67

Дата публікації: 2019-05-31

Кількість переглядів: 77

Відомості про авторів

Н. П. Дуброва

к. е. н., доцент, доцент кафедри фінансів, банківської справи та страхування, Дніпровський державний аграрно-економічний університет

N. Dubrova

PhD in Economics, associate professor, Dnipro State Agrarian and Economic University

ORCID:

0000-0001-8584-3338


Л. С. Крючко

к. е. н., доцент, доцент кафедри маркетингу, Дніпровський державний аграрно-економічний університет

L. Kriuchko

PhD in Economics, associate professor, Dnipro State Agrarian and Economic University

ORCID:

0000-0002-7490-3523

Як цитувати статтю

Дуброва Н. П., Крючко Л. С. Формування комплексної системи маркетингу у банку. Економіка та держава. 2019. № 5. С. 64–67. DOI: 10.32702/2306-6806.2019.5.64

Dubrova, N. and Kriuchko, L. (2019), “Formation of an integrated marketing system in a bank”, Ekonomika ta derzhava, vol. 5, pp. 64–67. DOI: 10.32702/2306-6806.2019.5.64

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.