EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

МОТИВАЦІЯ СПІВРОБІТНИКІВ НА ОСНОВІ ТЕОРІЇ ПОКОЛІНЬ: ТЕОРЕТИЧНИЙ ПІДХІД
В. В. Соколовська, Г. В. Іванченко

Назад

DOI: 10.32702/2306-6806.2018.10.58

УДК: 331.101.3

В. В. Соколовська, Г. В. Іванченко

МОТИВАЦІЯ СПІВРОБІТНИКІВ НА ОСНОВІ ТЕОРІЇ ПОКОЛІНЬ: ТЕОРЕТИЧНИЙ ПІДХІД

Анотація

У статті розглянуто особливі риси та характеристики представників різних поколінь. Доведено, що кожне покоління має свої особливості, що впливають на ефективність і результативність праці, формують відношення до поставлених завдань, визначають взаємодію з колегами. Виокремлено інструменти забезпечення результативності роботи покоління Z співробітників такі як залученість, комунікації, інновації. Також у статті досліджено теорії мотивації, методику їх застосування.
Для формування лояльності співробітників, підвищення залученості команди в процес управління в статті запропоновано R-теорія мотивації, яка дозволяє регулювати соціально-економічну ефективність діяльності працівників із виокремленням груп працівників за критерієм схильності до ризику, сформувати кожному із членів команди сукупність завдань відповідно до його соціально-психологічних здібностей. Така теорія пропонує розділяти працівників за здатністю йти на ризик: схильних до ризику, нейтральних і несхильних. Стимулами під час використання R-теорії мотивації є економічні, моральні й соціальні. Доведено, що використання R-теорії мотивації під час створення команди дає змогу регулювати соціально-економічну ефективність діяльності працівників із виокремленням груп працівників за критерієм схильності до ризику, сформувати кожному із членів команди сукупність завдань відповідно до його соціально-психологічних здібностей.

Ключові слова: мотивація; теорія мотивації; система мотивації; управління; теорія поколінь; Z-покоління; R-теорія мотивації.

Література

1. Strauss W., Howe N. Generations: the history of America's future, 1584 to 2069 / William Strauss, Neil Howe. — Harper Perennial, 1991. — 538 p.
2. Hoover E. The Millennial Muddle: How stereotyping students became a thriving industry and a bundle of contradictions [Electronic resource] / Eric Hoover // The Chronicle of Higher Education — 2009. — Retrieved 9 March 2018 from: https://www.chronicle.com/article/The-Millennial-Muddle-How/48772
3. Шамис Е., Антипов А. Теория поколений // Маркетинг Менеджмент. — 2007. — № 6. — [Электронный ресурс]. — Режим доступа: http://old.e-xecutive.ru/publications/specialization/newfolder8086/article_5457/
4. Паздерник Л.М. Соціально-психологічні аспекти управління // Стан і проблеми трансформації фінансів та економіки регіонів у перехідний період. Зб. наук. праць другої Міжн. наук.-практ. конференції у ХІБM. — ТОВНВП "Еврика". — 2004. — С. 368—370.
5. Ковальська К.В. Нові підходи до мотивації персоналу в стратегічному управлінні корпораціями / К.В. Ковальська // Формування ринкових відносин в Україні. — 2010. — № 1. — С. 29—33.
6. Самоукина Н.В. Эффективная мотивация персонала при минимальных финансовых затратах / Н.В. Самоукина. — М.: Вершина, 2006. — 224 с.
7. Магура М. Секреты мотивации, или мотивация без секретов / М. Магура, М. Курбатова. — М.: Управление персоналом, 2007. — 656 c.
8. Концева В.В. Проблеми створення та функціонування управлінської команди на підприємстві / В.В. Концева, А.А. Зелена // Вісник національного транспортного університету. — 2008. — № 17. — С. 47—51.
9. Подольчак Н.Ю. Удосконалення систем менеджменту підприємств шляхом використання R-теорії мотивації / Н.Ю. Подольчак, Н.І. Подольчак // Вісник Національного університету "Львівська політехніка". Серія 3 "Логістика". — Львів: НУ "Львівська політехніка". — 2011. — № 698. — С. 262—271.
10. Юкіш В.В. Застосування матеріальних і нематеріальних методів мотивації лідерства на різних рівнях управління / В.В. Юкіш // Інноваційна економіка. — 2009. — № 8. — С. 62—66.

V. Sokolovska, H. Ivanchenko

MOTIVATION OF EMPLOYEES BASED ON THE THEORY OF GENERATIONS: A THEORETICAL APPROACH

Summary

The article deals with the theory of generations, values, approach to work and study. It is proved that each generation has its own characteristics that influence the efficiency and effectiveness of labor, form the relation to the tasks set, determine the interaction with colleagues. The tools for ensuring the effectiveness of the work of generation Z employees such as engagement, communication, innovation are singled out. These tools help older people to discover the features of the Z generation, and younger employees to become productive and enjoy work.
Also in the article the following theories of motivation are explored: A. Maslow. D. McClelland, the theory of two factors of F. Herzberg, the theory of expectations V. Vruma, the theory of justice S. Adams, Porter-Louler's theory, and the method of their application.
In order to create employee loyalty, increase the team's involvement in the process of management, the R-theory of motivation is proposed in the article, which allows to regulate the socio-economic efficiency of employees with the identification of groups of employees on the criterion of predisposition to risk, to form each team member a set of tasks in accordance with its socio— psychological abilities. This theory proposes to divide workers into their ability to take risks: risk-prone, neutral and non-susceptible. Incentives when using R-theory of motivation are economic, moral and social. The formation of teams of people at risk and incapacitated by individuals makes it possible to balance management decisions based on the adoption of an optimal level of economic risk.
It is proved that the use of R-theory of motivation during the creation of a team allows to regulate the socio-economic efficiency of employees with the allocation of groups of employees according to the criterion of predisposition to risk, to form each team member a set of tasks in accordance with its socio-psychological abilities.

Keywords: motivation; theory of motivation; system of motivation; management; theory of generations; Z-generation; R-theory of motivation.

References

1. Strauss, W. and Howe, N. (1991) Generations: the history of America's future, 1584 to 2069, Harper Perennial, New York, USA.
2. Hoover, E. (2009), "The Millennial Muddle: How stereotyping students became a thriving industry and a bundle of contradictions", available at: https://www.chronicle.com/article/The-Millennial-Muddle-How/48772 (Accessed 30 Sept 2018).
3. Shamis, E. and Antipov, A. (2007), "Generation theory", Marketing Menedzhment, № 6, available at: http://old.e-xecutive.ru/publications/ specialization/newfolder8086/article_5457/ (Accessed 30 Sept 2018).
4. Pazdernyk, L.M. (2004), "Socio-psychological aspects of management", Stan i problemy transformatsii finansiv ta ekonomiky rehioniv u perekhidnyj period. Druha mizhnarodna naukovo-praktychna konferentsiia [The state and problems of the transformation of finance and the economy of regions in the transition period. Second International Scientific and Practical Conference], Kharkiv, Ukraine, pp. 368—370.
5. Kovalska, K. V. (2010), "New approaches to motivating staff in strategic management of corporations", Formation of market relations in Ukraine, vol. 1, pp. 29—33.
6. Samoukina, N. V. (2006), Effektivnaya motivatsiya personala pri minimalnyih finansovyih zatratah [Effective staff motivation with minimal financial costs], Vershina, Moskva, Rossiya.
7. Magura, M. (2007), Sekretyi motivatsii, ili motivatsiya bez sekretov [Secrets of motivation, or motivation without secrets], Upravlenie personalom, Moskva, Rossiya.
8. Kontseva, V. V. (2008), "Problems of the establishment and operation of a management team at an enterprise", Visnyk natsional'noho transportnoho universytetu, vol. 17, pp. 47—51.
9. Podolchak, N. Y. (2011), "Improvement of enterprise management systems by using R-theory of motivation", Visnyk Natsional'noho universytetu "L'vivs'ka politekhnika", vol. 698, pp. 262—271.
10. Yukish, V. V. (2009), "Application of material and non-material methods of leadership motivation at different levels of management", Innovatsijna ekonomika, vol. 8, pp. 62—66.

№ 10 2018, стор. 58 - 62

Дата публікації: 2018-10-29

Кількість переглядів: 3851

Відомості про авторів

В. В. Соколовська

к. е. н., доцент, завідувач кафедри менеджменту та адміністрування, Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ, м. Вінниця

V. Sokolovska

Ph.D., Associate Professor, the Chief of Department of Management and Administration


Г. В. Іванченко

к. е. н., доцент, доцент кафедри менеджменту та адміністрування, Вінницький торговельно-економічний інститут КНТЕУ, м. Вінниця

H. Ivanchenko

Ph.D., Associate Professor, Associate Professor of Management and Administration Department Vinnytsia Institute of Trade and Economics of Kyiv National University of Trade and Economics, Vinnytsia

Як цитувати статтю

Соколовська В. В., Іванченко Г. В. Мотивація співробітників на основі теорії поколінь: теоретичний підхід. Економіка та держава. 2018. № 10. С. 58–62. DOI: 10.32702/2306-6806.2018.10.58

Sokolovska, V. and Ivanchenko, H. (2018), “Motivation of employees based on the theory of generations: a theoretical approach”, Ekonomika ta derzhava, vol. 10, pp. 58–62. DOI: 10.32702/2306-6806.2018.10.58

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.