EnglishНа русском

Переглянути у форматі pdf

МОДЕЛЮВАННЯ СЦЕНАРІЇВ ДІЯЛЬНОСТІ ІЄРАРХІЧНОЇ ТОРГОВОЇ МЕРЕЖІ У СЕРЕДОВИЩІ POWERSIM
Ю. А. Пасенченко, О. І. Назаренко

Назад

УДК: 330.46:339.378(477)

Ю. А. Пасенченко, О. І. Назаренко

МОДЕЛЮВАННЯ СЦЕНАРІЇВ ДІЯЛЬНОСТІ ІЄРАРХІЧНОЇ ТОРГОВОЇ МЕРЕЖІ У СЕРЕДОВИЩІ POWERSIM

Анотація

У статті розглянуто діяльність ієрархічної торгової мережі як об'єкта системної динаміки. Обгрунтовано доцільність використання методів імітаційного моделювання для врахування динамічності, стохастичності, дискретно-неперервності та нелінійності торгових систем. Наведено концептуальну схему діяльності "центру" ієрархічної торгової мережі як керівного органу. Розглянуто найбільш поширені функції стимулювання попиту. Побудована модель системної динаміки діяльності торгової мережі з використанням середовища імітаційного моделювання Powersim. Проаналізовано результати діяльності торгової мережі при різних функціях стимулювання попиту: заохочення при будь-якому замовленні, стимулювання при замовленні вищому за встановлене центром, стимулювання зі штрафами і заохоченнями, діяльність без стимулювання. Наведені графіки їх одиничних реалізацій. Порівняно результати застосування функцій стимулювання попиту за показниками прибутковості, обсягу запасів та обсягу реалізованої продукції. Надано рекомендації щодо використання відповідних функцій стимулювання для досягнення цілей компанії (мінімізації рівнів запасів, максимізації прибутку, максимізації обсягів продажів).

Y. Pasenchenko, O. Nazarenko

POWERSIM SIMULATION OF BUSINESS SCENARIOS FOR HIERARCHICAL DISTRIBUTION NETWORK

Summary

Among the existing imitation methods (Monte Carlo method, statistical modelling, game simulation, agent-based model, discrete modelling, models of system dynamics), we chose the concept of system dynamics created by Jay Forrester as the most suitable tool to model a system featuring dynamics, stochasticity, discrete continuity, nonlinearity. Incentives in hierarchical economic systems are considered to be the main factor in managing and distribution of inventory. Decision support system elaborated with Powersim software simplifies analyzing of possible scenarios to develop retail network. The most common functions to stimulate demand are considered: discount for each order, discount if order is above than set by center, stimulation with penalties and rewards, company's activity without stimulation. The graphs of their individual implementations are reflected. In this paper, we compared the results of the function of demand stimulation in terms of profitability, the amount of inventory and the amount of sales. Recommendations of usage stimulation in order of reaching the aim (inventory minimization, profit maximization, turnover maximization) are made.

№ 10 2013, стор. 70 - 73

Кількість переглядів: 985

Відомості про авторів

Ю. А. Пасенченко

к. ф.-м. н., доцент, доцент кафедри математичного моделювання економічних систем, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"

Y. Pasenchenko

PhD, associate professor of mathematical modeling of economic systems department, National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute"


О. І. Назаренко

аспірантка, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"

O. Nazarenko

PhD student, National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute"

Creative Commons License

Стаття розповсюджується за ліцензією
Creative Commons Attribution 4.0 Міжнародна.